Change of plans!!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van jamka - WaarBenJij.nu Change of plans!!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van jamka - WaarBenJij.nu

Change of plans!!!

Door: jamka

01 Januari 2011 | Australië, Hervey Bay

1 januari
We willen vandaag onze weg vervolgen naar Cairns maar gaan toch maar even dieper op de overstromingsberichten in. Hoe erg is het nu daar langs de kust in Queensland?
We kopen een krant en dan wordt het ons pas echt duidelijk. Cairns gaat er niet inzitten voor ons. Bundaberg, de eerstvolgende stad, is vandaag nog te bereiken maar morgen niet meer. Rockhampton, de daarop volgende stad is al afgesloten. Er is een gebied overstroomd ter grote van Frankrijk en Duitsland samen! En al dat water komt nu naar de kust. Het is veel ernstiger dan we hadden verwacht! De verwachting is dat het gebied de komende 10 dagen niet bereikbaar zal zijn. Het voedsel moet door het leger worden ingevlogen. Wat vreselijk voor de mensen en dieren die in het overstroomde gebied wonen! Wat verslagen gaan we even zitten om ons te beraden. Wat moeten we nu doen? We moeten de camper in Cairns afleveren. De kans dat dat gaat lukken is erg klein. Geen Barrier Reef, geen Rainforest in Cairns, niet al die mooie plaatsen zien waar we al zoveel over gelezen hebben. Nou ja, wat zeuren we, voor de mensen die er wonen is het vele malen erger!
Karel gaat eens kijken bij een touroperator en hij komt terug met een optie die ons wel aanstaat. Morgen vliegen naar het Lady Elliot Island. Daar gaan snorkelen in …jawel, The Great Barrier Reef en een nachtje op het resort op het eiland verblijven. Op mijn verjaardag op een eiland in the Pacific zitten, hoe cool is dat!! Natuurlijk boeken we!
Lady Elliot Island is de meest zuidelijke buitenpost van het Great Barrier Reef, een eilandje van 2 bij 2 km. met ijzerhoutbomen en steltpalmen die de ondergrond van koraalpuin, zand en een dikke laag guano, uitwerpselen van vogels die hier generaties lang nestelen, vasthouden.
Volgens de operator kun je in deze tijd van het jaar, elke nacht onechte karetschildpadden en soepschildpadden hun eieren zien leggen op het strand.
We proberen Apollo, de organisatie waar we de camper gehuurd hebben, nog te bereiken maar we krijgen een antwoordapparaat. Het plan is nu om na het uitje op Lady Elliot Island, terug te hobbelen naar Sydney en eventueel nog ten zuiden van Sydney wat te bekijken. We willen dan de camper in Sydney weer inleveren, zodat we daar het vliegschema weer kunnen oppakken. Na een kleine dip zien we het allemaal wel weer zitten. Er zijn ergere dingen dan het bijstellen van je vakantieplannen!

• 01 Januari 2011 - 15:32

Marja & Piet:

Ha Mirjam,

Gefeliciteerd met je verjaardag. Veel plezier op je tropisch eiland.

• 02 Januari 2011 - 16:14

Joost En Petra :

Hoi mirjam van harte gefeliciteerd met je verjaardag en karel jij natuurlijk ook veel plezier met snorkelen en jullie avonturen

groetjes
    joost en petra

• 02 Januari 2011 - 17:43

Mapa:

Mirjam, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heel leuk öud en nieuw" gevierd bij Cocky en Emile.

• 07 Januari 2011 - 11:57

Olivier:

Mirjam, onze warme felicitaties uit een koude omgeving! ;-)