20 april - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van jamka - WaarBenJij.nu 20 april - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van jamka - WaarBenJij.nu

20 april

Door: jamka

22 April 2011 | Aruba, Oranjestad

Woensdag 20 april
Na een rustige ochtend te hebben doorgebracht in het kleine paradijs, werd de activiteiten ’s middags verlegd naar het grote paradijs. Een lunch bij Matthew’s, met een tataki-salade, werd opgeleukt door leguanen, waarvan er eentje besloot naar het dak te klimmen van een tien-etages-hoog appartementsgebouw, en daar nog in slaagde ook.
Op weg naar een strandje reed Bas nog even langs Mambo Beach. Op Karel’s aandrang deden we daar even een drankje. Een stukje Aruba waar de jeugd wat meer tot zijn recht kwam, niet in de laatste plaats vanwege de beachtennisvelden die daar liggen.
Dan toch door naar een strandje, één parkeerplaats achter 3-steps, door de eigenaresse van Little Paradise aangeduid als Boka Cataliña. Mooi stekje, en er valt ook nog wat te snorkelen.
Maar we hadden afgesproken te gaan eten in een sunset-restaurant, het Que Pasa aan de zee, Marandi, genaamd. Laura en de bedrijfsleidster kenden elkaar goed, en we hadden inderdaad een geweldige tafel. Kwart over zes waren we er, en dat was geen minuut te laat, want de sunset begon al in te zetten. De foto’s spreken voor zich, neem ik aan. Het eten was er voortreffelijk, de ambiance idyllisch, de bediening voortreffelijk en ga zo maar door.
En toen vroeg Bas of we nog ergens wat wilden drinken. Zo’n vraag zingt net zo lang rond tot iemand uiteindelijk schoorvoetend toegeeft dat hij eigenlijk best nog wel iets wil drinken, ja, en ja!, liefst een lekker biertje. Dat geeft dan als uitkomst, aldus Bas en Laura, het café Rembrandt, want daar tapt men 50 verschillende bieren. Dat dat precies aan de andere kant van het eiland ligt, - om er te komen moesten we nota bene eerst nog tanken - speelt in zo’n discussie dan geen rol meer, dus zaten we even later op het terras in de High Rise.
Inderdaad was het biertje heerlijk, maar de sun-see-strand-sunset en het sublieme eten eiste z’n tol, dus bleef het bij één biertje.
Terug bij het appartement vond Laura een zwerfkat van zo’n 8 weken oud. Omdat in de wijk de honden loslopen, leek het haar geen goed idee het beest te negeren. Het laatste wat we ervan zagen was dat het beestje in de auto zat bij Bas en Laura, en dat Laura stad en land aan het afbellen was voor een plekje. We houden u op de hoogte van de uitkomst.

• 23 April 2011 - 04:35

Lau & Bas:

We willen jullie bednaken voor de ontzettend leuke week en zijn blij dat we jullie " ons thuis" hebben kunnen laten zien! Hopelijk een goede reis gehad en we zijn erg benieuwd naar de bolo pretu! Dikke kus en nogmaals bedankt voor de heerlijke week! Bas & lau! XXX