Eerste twee dagen in Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van jamka - WaarBenJij.nu Eerste twee dagen in Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van jamka - WaarBenJij.nu

Eerste twee dagen in Aruba

Door: jamka

19 April 2011 | Aruba, Oranjestad

Donderdag 14 april
Half uur vertraging aankomst op Reina Beatrix International Airport. Afgehaald door Bas en Laura.
Naar resort Little Paradise. Bas en Laura hadden al inkopen voor ons gedaan dus dat was wel heel fijn! Daarna toer over noordwestkant van het eiland waar alle classy hotels staan op Eagle Beach en Palm Beach. We gaan naar de California vuurtoren van waaruit je een prachtig uitzicht hebt. Het begint inmiddels donker te worden en met de lichtjes aan is het een prachtig gezicht. Dan op naar Bugaloo Beach bar naast het Riu Palace hotel op Palm Beach. Leuke bar aan het water waar we lekker gesnackt hebben. Toen terug naar het resort want het was een lange dag geweest.

Vrijdag 15 april
’s Ochtends vroeg op vanwege de jetlag. Om 10.00 kwamen Bas en Laura ons ophalen en gingen we onze huurauto ophalen bij Gotcha. Voor de prijs in Antilliaanse guldens die we bij de goedkoopste aanbieder op internet in euro’s hadden moeten neertellen dus 2,5 maal goedkoper! (Met dank aan Laura die dat voor ons geregeld had!) Dan terug naar het appartement en daar de auto van Bas en Laura achtergelaten en de zwemspullen opgehaald. Toen naar het onderkomen van Bas en Laura bij de familie van Bryan. Kennisgemaakt met oma en zus van Bryan. Even onderweg een pastechi gescoord en toen naar Eagle Beach waar we de hele middag tot een uur of 5 gezwommen en geluierd en gelezen hebben. Terug naar Little Paradise, douchen, even chillen met een hapje en een drankje en toen naar San Nicolas waar een culturele avond georganiseerd zou worden. Helaas bleek dat wij in de Amigoe van de vorige dag hadden gekeken dus we waren een dag te laat voor het festijn! San Nicolas is nogal verpauperd en de plaats waar de dames van vertier zich bevinden. Niet echt een veilige plek dus. Gauw weg daar dus en opzoek naar een waanzinnig leuk restaurantje, volgens Bas en Laura. Na enig zoeken kwamen we bij “De Zeerover”, een visrestaurant waar je met eigen ogen de vis zag worden aangevoerd in bootjes, gefileerd worden en even later lag die vis op je bord! Verser kan niet! Het was inderdaad een te gek restaurant. Veel locals, dus dat is altijd een gunstig teken. Het restaurant lag aan/op het water. Je ging in de rij staan om je eten te bestellen en 15 minuten later kwam men mandjes brengen met vis, garnalen, friet, gebakken banaan en pan bati (soort broodjes in de vorm van een soort pannenkoek). Dit restaurant is absoluut een aanrader. Daarna zijn we weer naar ons appartement gebracht, het was weer bedtijd.