Nostalgia Lane - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jamka - WaarBenJij.nu Nostalgia Lane - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jamka - WaarBenJij.nu

Nostalgia Lane

Door: jamka

05 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

6 juli
Het was vanochtend pokkenweer! Donder en bliksem en slagregens. Om een uur of 10 was het weer voorbij en toen gingen we op de nostalgische toer. Eerst naar Punda om te kijken of onze favoriete mobiele snack er stond en tot onze opluchting stond ie ons toe te lachen achter het postkantoor ;) Twee pasteechi’s en een batido(shake) mango en een batido bakoba(banaan) later de stad in voor wat boodschappen. O.a. de ke pasa gehaald en nieuwe waterschoenen. We kwamen langs Tik Tak, een zaak waar ze cd’s verkopen en hebben de nieuwste Rudi Plaate gekocht (hoorde dat hij nog optreedt met z’n 78 jaar!). Daarna naar Otrabanda, bij Fort Waakzaamheid eraf en toen zaten we op de Gouverneur Van Lansbergenweg. Via de weg waar de fam. Botter gewoond heeft naar de Mrg. Verrietweg. Op de weg ernaar toe veel verwaarloosde en vervallen huizen. Ons oude huis was gelukkig nog in dezelfde staat als 2 jaar geleden, goed dus. Verder richting Isa kwamen we langs het oude huis van Wilders wat helemaal vervallen en onbewoonbaar geworden was!
Isa was er nog en daar pandushi en pasteechi gehaald. Daarna 3 landhuizen bekeken: Habaai, Morgenster en Kas Chikitu. Bij Habaai zag het hoofdgebouw er nog wel goed uit maar van het bijgebouw was alleen de begane grond nog intact. Van het dak en de bovenverdieping stonden alleen nog wat muurresten. Morgenster ziet er slecht uit, het is donkerblauw met wit geschilderd, de kleuren van de MAN, de plaatselijke arbeiderspartij waar het ook al niet zo goed mee gaat. Morgenster is hun hoofdkwartier en er was geen kip!
Kas Chikitu ziet er prima uit. Het is nu een medisch centrum. Dan wordt het tijd om Piscadera eens te inspecteren. We rijden langs het resort waar we in 1999 gezeten hebben. Het heet nu Bonanza??? We hadden geen bordje Hooks Hut of Pirate Bay, zoals het nu moet heten, gezien en reden eerst maar eens door naar supermarkt Centrum om weer vogelvoer te halen. De eerste kilo hebben de vogeljongens en -meisjes al soldaat gemaakt, ze eten ons nog arm!
Ook nog even naar de zwemluiers gekeken voor Miro en Rover. Er zijn 3 maten S,M en L. De kosten zijn voor alle pakken hetzelfde 18,68. In de S zitten 12 luiers, in M 11 en in L 10. Zo, nu kunnen we gelijk zien of Cocky deze site leest ;).Toen terug want we waren toch wel benieuwd naar Hooks Hut. Daar is gelukkig ook alles vrijwel hetzelfde behalve de kleur van het gebouw en de naam. Het heet nu Pirate Bay. Om er te zwemmen kost 3,75 pp.
We hadden hele verhalen gelezen van vorige bewoners dat ze zulke goede maatjes waren met de buurhond en dat ie ze steeds opwachtte als ze kwamen aanrijden.. Wij speciaal voor het beest hondenkoekjes kopen maar kennelijk niet de goede want hij hoefde ze niet en sindsdien hebben we het beest ook niet meer gezien. Tja, daar zit je dan met je goede gedrag. We voeren de hondenkoekjes wel op aan de hagedissen,die eten toch alles!

• 05 Juli 2012 - 22:53

Cocky:

Ja, ja, ik lees jullie verslagen inderdaad en zal Hester op de prijzen wijzen.

Als ik de prijzen van de dagelijkse (?) boodschappen lees, zullen we niet veel naar Appie gaan.

Toevallig hebben wij hier ook (vanavond) slagregens en donder en bliksem. Het was de afgelopen dagen (twéé, want meer warme dagen achter elkaar schijnen er deze 'zomer' niet in te zitten!) dan ook een graad of 28. Konden we alvast even wennen.

Gelukkig, dat bij Hook's Hut alleen de naam veranderd is. Wij schijnen (nog steeds) gratis toegang te hebben tot dat strand.

Jongelui, veel plezier daarginds en tot over een paar weken op ons dushi corsow!