Vaersenbaai is nu Kokomo Beachclub - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jamka - WaarBenJij.nu Vaersenbaai is nu Kokomo Beachclub - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jamka - WaarBenJij.nu

Vaersenbaai is nu Kokomo Beachclub

Door: jamka

08 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag 6 juli
Vandaag zien we behalve alle “oude” vogels zoals het safraanvink koppel ook een nieuwe kaper op de vogelvoerkust nl. de naaktoogduif. Groot en een beetje onhandig doet ie een poging om op het voerbakje te gaan zitten maar dat lukt niet. De verrauxduif die toch half zo groot is, is niet onder de indruk en weigert plaats te maken voor deze duif. Denk dat ie sowieso niet op het bakje past. Tot die conclusie moet de naaktoogduif ook zijn gekomen en wat schuw landt ie dan maar op de porch om genoegen te nemen met wat broodkruimels en met het voer dat de verrauxduif links en rechts uit het voerbakje gooit. Toch lijkt ie wel tevreden met zijn lot.
Vandaag besluiten we een “oude” plek te bezoeken , Vaersenbaai.
Eerst even kijken bij St Michiel en Boca Sami. Aardig plaatsje met een aardig baaitje, schilderachtige huisjes en een heuse ruïne, fort St.Michiel..
Daarna opzoek naar 2 landhuizen, tw Klein en Groot St.Michiel. We vinden beide maar kunnen slechts een foto maken door het hek. Beide zijn privé-terrein
Landhuis Malpais is alleen maar te fotograferen vanuit de verte. Het is een tehuis voor moeilijk opvoedbare jeugd geworden. Verder op weg naar de baai komen we langs Salina St.Michiel waar we in de verte flamingo’s zien foerageren.
Aangekomen bij onze “oude” baai zien we dat de boel danig is opgeknapt. Veel mensen zijn druk in de weer met het opbouwen van stellages en bars. Navraag leert dat er morgen een grote happening is. Men verwacht 1800 mensen! Wij vragen ons af waar ze die willen laten maar ze zullen wel weten wat ze doen. De naam is ook veranderd in Kokomo Beachclub. Het is er druk, chaotisch en het water was troebel omdat het vandaag wel heel krachtig waaide. Dus snorkelen is vandaag geen succes. We.blijven dan ook niet lang. Weer thuis kom ik op internet 2 andere “oude bekenden” tegen. Enith Brigitha en Dominique Adriaens
Ach ja………….