Tijd, alle tijd..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jamka - WaarBenJij.nu Tijd, alle tijd..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jamka - WaarBenJij.nu

Tijd, alle tijd.....

25 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Maandag 23 juli. U(u)r(tj)e(n) Pirate Bay
Op WhatsApp lezen we: 11 uur koffiedrinken, even naar de supermarkt, dus om 1 uur op het strand. Nou, maak er 2 uur van. Wij waren er ergens tegen half 3. Zij tegen 4. Ach ja, Hilhorsten hè. Wel heel lekker gegeten overigens. Thuis. Gebakken aardappelen, champignonnetjes erbij, stukje rosbief, salade….

Dinsdag 24 juli. Het begrip “on time”
Bas en Lau komen weer terug uit Aruba, en wij gaan ze afhalen van Hato. Het vliegtuig zou landen om 12.15 en was volgens het mededelingenbord “on time”. Zo rond 12.45 verdween de betreffende vlucht van het “arrival”-mededelingenbord. De 12.50, ook uit Aruba, was ook “on time”. Wél kwamen er passagiers uit Panama naar buiten. Die vlucht matchte blijkbaar wel met de mededeling “on time”. De mannen in pakken en in uniform waren unaniem van mening dat, als het mededelingenbord “on time” vermeldt, wij daar dan maar van moesten uitgaan bij gebrek aan betere informatie. De informatiebalie wist echter te melden dat de 12.15 een uur later vertrokken was uit Aruba. De betreffende vlucht werd niet meer opnieuw aangemeld op het “arrival”-bord. Wèl kwamen Bas en Lau op enig moment tegen 13.45 uit de aankomsthal. Ergens tot mijn verrassing had de 12.15 de 12.50 niet onderweg ingehaald. Die moest nog komen, “on time”.

Dit brengt mij tot de conclusie dat “on time” een Curacaosch begrip is dat een zigzagkoers pleegt te varen in de vierde dimensie. Voor zover ik kan nagaan kan “on time” zelfs “te vroeg” inhouden. Al hebben we dat hier nog niet meegemaakt.

Wel schept dat wachten een band. Door rijen op te sparen worden ze immers langer en gezelliger. Nu was er sowieso al een hoop volk op Hato. Het was de dag dat de Antilliaanse studenten collectief op het vliegtuig naar hun Nederlandse hogescholen en universiteiten vertrekken. Daarbij worden ze uitgeleide gedaan door familie, vrienden, kennissen, bobo’s, tv-camera’s etcetera etcetera. In het rijtje misten we eigenlijk de steelband, maar wellicht was die nog onderweg om “on time” te kunnen spelen…..

Naar huis om de koffers weg te bergen, naar Pirate Bay voor een duik, en dan naar het Resort van de Gijbens en de Driften, om ons daar te laten verwennen door Hester met lasagne, en door Mieke met een toetje (te ingewikkeld om het te kunnen benoemen, maar heerlijk). Het plan om de volgende ochtend om 6 uur te vertrekken naar de Christoffelberg om die te gaan beklimmen met een man of 7 is aan tafel verschoven naar mañana.

Ik heb me laten vertellen dat dat ook een curacaosch begrip is…………….

• 27 Juli 2012 - 22:36

Regine:

Hoi allemaal,

Wat leuk dat jullie lekker samen hebben gegeten en natuurlijk van huisje, zon, zee en strand genieten. Hier is het ook tropisch weer. Opa zegt dat hij geprobeerd heeft iets op deze website te schrijven, maar dat het hem nog niet gelukt is. Misschien hebben jullie zijn bericht wel binnen gehad. Zouden jullie dat hem dan kunnen laten weten. Zondag proberen we het samen nog eens. Heeeeeeeeel veel plezier, groetjes van Regine en Jasper